• 27 Jul, 2024

Suggested:

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی‌ سایت

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی‌ سایت

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی‌ سایت

امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی و نفوذ هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف، دنیای طراحی ‌سایت نیز از این تغییرات بی‌بهره نمانده است. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ به دنبال راه‌حل‌های نوین برای تسریع و بهینه‌سازی فرایند طراحی و توسعه ‌سایت‌های خود هستند. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی سایت نه تنها زمان و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه کیفیت و کارایی پروژه‌ها را نیز به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

هوش مصنوعی می‌تواند در تمامی مراحل طراحی و راه‌اندازی یک ‌سایت از طراحی ظاهری گرفته تا توسعه، برندسازی و تست نهایی، نقش مهمی ایفا کند. در واقع این تکنولوژی با ارائه راهکارهای هوشمند و خودکار امکان ایجاد سایت‌های اختصاصی و منحصر به فرد را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم می کند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی ‌سایت بپردازیم. این ابزارها می‌توانند در تمامی مراحل طراحی و توسعه به کمک شما بیایند و فرآیندهای پیچیده را ساده‌تر و سریع‌تر کنند. اگر شما هم به دنبال راه‌حل‌هایی کارآمد برای طراحی و راه‌اندازی ‌سایت خود هستید، این مقاله می‌تواند راهنمای کامل و مفیدی برای شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: آیا هوش مصنوعی جای انسان را می گیرد؟ 

DomainWheel

اولین گام در راه‌اندازی یک ‌سایت، ثبت نام دامنه است که می‌تواند فرآیندی پیچیده و زمان‌بر باشد. یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای این کار مولد نام دامنه DomainWheel است که به‌عنوان نخستین مرحله در این مسیر محسوب می‌شود.

این ابزار هوش مصنوعی به صورت رایگان در دسترس است و می‌تواند پیشنهاداتی برای نام دامنه ‌سایت به شما ارائه دهد. برای استفاده از DomainWheel کافی است کلیدواژه یا عبارتی که مدنظر دارید را وارد کنید و منتظر ایده‌های آن باشید.

فرآیند تولید نام دامنه توسط DomainWheel تنها چند ثانیه طول می‌کشد و نام‌های دامنه در دسترس با پسوندهای مختلف مانند com، net، org و... را نمایش می‌دهد. البته این ابزار امکان نمایش دامنه .ir را ندارد و باید به صورت جداگانه بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر در دسترس است یا خیر.

هوش مصنوعی DomainWheel بدون محدودیت و رایگان است.

GitHub Copilot

یکی از ابزارهای هوش مصنوعی که باید طبق نقشه راه به آن توجه کنید سرویس GitHub Copilot است که به‌عنوان یک موتور هوش مصنوعی ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان شناخته می‌شود.

GitHub Copilot با استفاده از OpenAI Codex برنامه‌نویسی می‌کند و فرمان‌های نوشتاری شما را به کدهای برنامه‌نویسی تبدیل می‌کند و کدهای پیشنهادی را برای شما ارسال می‌کند تا در طراحی ‌سایت خود از آن‌ها بهره ببرید.

این ابزار هوش مصنوعی به‌صورت افزونه در دسترس است که باید درون ویرایشگر کد خود نصب کنید. GitHub Copilot با بسیاری از ویرایشگرها مانند Visual Studio Code، Visual Studio، JetBrains IDEs و Neovim سازگاری دارد.

به‌عبارت دیگر GitHub Copilot به‌عنوان دستیار و همکار برنامه‌نویسی تمام وقت شما در ویرایشگر کد فعالیت می‌کند و با دریافت فرمان‌های مشخص، عملکرد مدنظر شما را بررسی کرده و رشته کدهای متناسب را تولید می‌کند.

لازم به ذکر است که کدهای پیشنهادی GitHub Copilot همیشه کامل نیستند. این ابزار بر پایه سورس‌کدهایی که از مخازن عمومی استخراج می‌کند کار می‌کند؛ بنابراین بهتر است کدهای پیشنهادی را بررسی و آزمایش کنید.

کاربران به طور معمول تقریبا ۲۶ درصد از کدهای پیشنهادی این ابزار برنامه‌نویسی هوش مصنوعی استفاده می کنند. استفاده از GitHub Copilot رایگان نیست و هزینه اشتراک آن از ماهی ۱۰ دلار شروع می‌شود.

Wix ADI

اگر به دنبال یک ابزار هوش مصنوعی برای طراحی ‌سایت هستید که نیازی به برنامه‌نویسی و کدنویسی نداشته باشد، Wix ADI می‌تواند بهترین گزینه باشد.

Wix ADI که بر روی پلتفرم Wix میزبانی می‌شود، با کیفیت بسیار بالایی در فرایند ساخت ‌سایت به شما کمک می‌کند. این پلتفرم جامع، سرویس‌های مرتبط با ‌سایت را به صورت انتها به انتها (End-to-end) ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از سرویس‌های ارائه‌شده در این پلتفرم، Wix Editor X نام دارد که یک ابزار طراحی drag-and-drop برای طراحی سایت است. این ابزار از نظر شخصی‌سازی عملکرد بهتری دارد، در حالی که Wix ADI با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا سایت شما را سریع‌تر بسازد.

ADI در نام Wix ADI از عبارت Artificial Design Intelligence گرفته شده است و سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده که با دریافت پاسخ‌ها به دستورات شما‌سایت نهایی را تولید می‌کند.

شما فقط باید نوع ‌سایتی که قصد طراحی آن را دارید مشخص کنید و برخی جزئیات کسب‌وکار خود را وارد کنید. سپس سرویس Wix ADI فرآیند بررسی و اسکن وب و شبکه‌های اجتماعی را برای یافتن سرنخ‌هایی از کسب‌وکارتان آغاز می‌کند و بعد از ترکیب اطلاعات به دست آمده ‌سایتی متناسب با نیازهای شما طراحی می‌کند.

برای مثال این سرویس با تشخیص رنگ لوگوی کسب‌وکار شما رنگ‌های متناسبی را برای طراحی ‌سایت انتخاب می‌کند که البته می‌توانید آن‌ها را در صورت لزوم تغییر دهید. با این حال گزینه‌های شخصی‌سازی در Wix ADI نسبت به Editor X محدودتر است.

استفاده از Wix ADI رایگان است؛ اما برای اتصال ‌سایت ساخته شده به نام دامنه سفارشی، باید یکی از طرح‌های پریمیوم Wix را خریداری کنید. طرح‌های پریمیوم این پلتفرم متنوع هستند و طرح پایه آن از ۱۶ دلار ماهانه آغاز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: آینده هوش مصنوعی

10Web

وقتی صحبت از WordPress می‌شود، هوش مصنوعی 10Web چندین ابزار برتر را برای طراحی ‌سایت و مدیریت محتوا ارائه می‌دهد.

در حالی که AI Assistant این پلتفرم ابزاری فوق‌العاده برای تولید محتوای مطابق با معیارهای SEO محسوب می‌شود، شهرت 10Web بیشتر به خاطر ابزار AI Builder آن است.

ابزار هوش مصنوعی AI Builder در 10Web این امکان را به شما می‌دهد تا هر صفحه‌ی وبی را به قالبی مناسب برای وردپرس تبدیل کنید، در حالی که همچنان می‌توانید طراحی را شخصی‌سازی کنید.

استفاده از 10Web بسیار ساده است. ابتدا طراحی مدنظر خود را در اینترنت پیدا کنید، سپس آدرس URL آن صفحه را کپی کرده و در AI Builder 10Web وارد کنید.

هوش مصنوعی این سرویس، صفحه‌ی معرفی شده را بررسی می‌کند و طراحی آن را استخراج می‌کند تا صفحه وب مشابهی بسازد. همچنین این سرویس المان‌های موجود در صفحه را در بخش‌های جداگانه‌ای طراحی می‌کند تا بتوانید آن‌ها را به‌صورت مجزا ویرایش کنید.

در نهایت طراحی سایت تولید شده در قالب یک فایل فشرده در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید آن را روی وردپرس منتقل کنید. هزینه پایه اشتراک ماهانه سرویس 10Web ۲۰ دلار است که ممکن است شامل تخفیف نیز شود.

Screpy

در آخرین مراحل طراحی ‌سایت می‌توانید از ابزار هوش مصنوعی Screpy برای بررسی فنی ‌سایت استفاده کنید.

Screpy سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌دهد:

بررسی Syntax: این ابزار به بررسی سینتکس کدهای برنامه‌نویسی می‌پردازد و در صورت وجود خطا آن‌ها را به شما اطلاع می‌دهد.

بررسی Uptime: مدت زمان در دسترس بودن ‌سایت را به صورت لحظه‌ای اندازه‌گیری می‌کند و همچنین می‌تواند مدت زمان خرابی (Downtime) را نیز محاسبه کند.

بررسی سرعت صفحات: Screpy وضعیت بخش‌های حیاتی ‌سایت را براساس معیارهای گوگل Lighthouse ردیابی و ارزیابی می‌کند.

علاوه بر این می‌توانید از Screpy برای بررسی فنی SEO و رهگیری رتبه‌بندی نیز استفاده کنید. استفاده از قابلیت‌های این ابزار هوش مصنوعی حداقل ۲.۵ دلار در ماه در نسخه پایه با خرید یک ساله هزینه دارد.

از دیگر ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت می‌توان به Uizard و Zyro اشاره کرد. پلتفرم Uizard.io این امکان را فراهم می‌کند که تصاویر اسکرین‌شات شده را به قالب‌های ویرایش‌پذیر تبدیل کنید و آن‌ها را براساس نیاز خود تغییر دهید.

از طرف دیگر ابزار هوش مصنوعی Zyro به شما این امکان را می‌دهد که برای برندسازی کسب‌وکارتان، لوگو طراحی کرده و شعار تبلیغاتی تولید کنید. همچنین با کمی خلاقیت می‌توانید از ابزارهای دیگری نظیر هوش مصنوعی بینگ جدید مایکروسافت برای تولید شعار تبلیغاتی و میدجورنی برای طراحی لوگو استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی هوش مصنوعی ترجمه

کلام آخر

ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت قرار نیست معجزه کنند اما می‌توانند به عنوان دستیاران قدرتمند و کارآمدی عمل کنند. همان‌طور که مشاهده کردید، بهترین روش استفاده از این ابزارها بهره‌گیری از توانایی‌های آن‌ها در جهت بهینه‌سازی و تسریع فرآیند طراحی و توسعه سایت است.

با توجه به رشد سریع تکنولوژی و افزایش تعداد ابزارهای هوش مصنوعی در این حوزه فرصت‌های بسیاری برای طراحان وب فراهم شده است. این ابزارها می‌توانند از ایده‌پردازی اولیه تا پیاده‌سازی نهایی همراه شما باشند و فرآیندهایی را که ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشند ساده‌تر کنند.

اگر به طراحی ‌سایت با استفاده از هوش مصنوعی علاقه‌مند هستید، محدودیت‌ها را کنار بگذارید و ابزارهای مختلف را آزمایش کنید. حتی اگر برخی از این ابزارها نتوانند نیازهای شما را به‌طور کامل برآورده کنند، ممکن است ابزارهای جدیدی پیدا کنید که به‌طور دقیق‌تری با خواسته‌ها و نیازهای شما هماهنگ باشند. بنابراین از امکانات موجود نهایت استفاده را ببرید و با استفاده از هوش مصنوعی، تجربه‌ای نوین و کارآمد در طراحی ‌سایت به دست آورید.