• 27 Jul, 2024

Suggested:

هوش مصنوعی تغییر چهره

معرفی برنامه های هوش مصنوعی تغییر چهره

هوش مصنوعی با توانایی خود در تغییر چهره به عنوان یک فناوری نوین و قدرتمند در حوزه‌ی پردازش تصویر و تشخیص چهره این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این فناوری با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته و شبکه‌های عصبی قادر است تا تغییراتی هنری و بی‌نظیر را در چهره‌ها ایجاد کند. از جمله کاربردهای این فناوری می‌توان به تولید گرافیک‌های سه بعدی واقع‌گرایانه، ساخت فیلم‌های انیمیشنی با کیفیت بالا و حتی تجسم واقعیت مجازی اشاره کرد. همچنین این تکنولوژی در حوزه‌ی سرگرمی و هنر می‌تواند منجر به ایجاد اثرات و تغییراتی خارق‌العاده در صنعت فیلم سازی و تلویزیون شود. هوش مصنوعی تغییر چهره نیز همانند هوش مصنوعی تصویرساز، محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. ما با این تکنولوژی نوین شاهد بروز یک دوره جدید از خلاقیت و هنر در دنیای مدرن هستیم که ما را با تغییر چهره وارد یک دنیای تازه و جذاب می کند.

تغییر چهره با دیپ فیک

با استفاده از تکنیک دیپ فیک شما می‌توانید چهره خود را به هر شخصی که می‌خواهید تبدیل کنید. دیپ فیک یا جعل عمیق، یک روش برای تغییر تصویر یا صدای یک فرد با استفاده از هوش مصنوعی است. با این تکنیک می‌توانید تصاویر و ویدیوهای جعلی، با واقع‌گرایی بالا از افراد مشهور، سیاستمداران یا هر فرد دیگری ایجاد کنید. به طور مثال می‌توانید چهره یا صدای یک سلبریتی را بر روی بدن یک بازیگر قرار دهید یا حتی کلمات یا حرکات یک سخنران را تغییر دهید. این تکنولوژی از چندین روش هوش مصنوعی استفاده می‌کند اما روش رایج‌تر آن شبکه مولد تخاصمی (GAN) است.

با توجه به این توضیحات شما می‌توانید با استفاده از دیپ فیک چهره خود را به صورتی تغییر دهید که به هر شخصی که می‌خواهید شباهت داشته باشد. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از این تکنیک باید با رعایت اصول اخلاقی و قوانین مربوطه صورت گیرد.

در روش دیپ فیک، دو شبکه عصبی با یکدیگر رقابت می‌کنند: یک شبکه مولد که سعی می‌کند تصاویر جعلی تولید کند و یک شبکه تمایز‌دهنده که سعی می‌کند تصاویر جعلی را از تصاویر واقعی تشخیص دهد. این رقابت باعث می‌شود که شبکه مولد به مرور زمان بهتر و قابل اعتمادتر شود و شبکه تمایز‌دهنده نتواند با دقت تصاویر جعلی را تشخیص دهد. تکنولوژی دیپ فیک در سال‌های اخیر کشف شده است و همچنان در حال بهبود و پیشرفت است.

استفاده از این تکنولوژی با چالش‌هایی از جمله حفاظت از حقوق فردی، حق نشر، جلوگیری از کلاهبرداری و مبارزه با اخبار جعلی مواجه است. به همین دلیل برخی شرکت‌ها و پژوهشگران در حال توسعه روش‌های جدیدی کشف می کنند که به شناسایی و حذف دیپ فیک کمک کنند. این تلاش‌ها به لحاظ مقابله با مخاطرات احتمالی و حفظ امانت اطلاعات و تصاویر واقعیت‌محور اهمیت دارند.

اپلیکیشن تغییر چهره با هوش مصنوعی

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی و تکنولوژی دیپ فیک برنامه‌ها و وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که به شما امکان تغییر چهره با استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهند. این برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها از الگوریتم‌ها و شبکه‌های عصبی برای تولید تصاویر جعلی استفاده می‌کنند. برخی از برترین و محبوبترین نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های موجود عبارتند از:

اپلیکیشن فیس اپ (FaceApp)

یکی از برنامه‌های تغییر چهره موبایلی و رایگان FaceApp (فیس اپ) است. این برنامه به شما امکان می‌دهد چهره خود را تغییر دهید. با استفاده از این برنامه علاوه بر تغییر چهره، قادر خواهید بود چهره خود را پیرتر یا جوان‌تر نشان دهید. به عبارت دیگر این برنامه توانایی بازسازی چهره افراد سالخورده را دارد و می‌تواند آن‌ها را جوان‌تر نشان دهد و البته می‌تواند چهره دوران پیری افراد جوان را تولید کند.

فیس اپ قابلیت‌های متنوعی دارد اما یکی از مهم‌ترین آنها توانایی تغییر چهره به صورت جنس مخالف است. این تغییر به طور واقع‌گرایانه‌ای انجام می‌شود به طوری که به سختی می‌توان تشخیص داد که این تغییر با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده است. علاوه بر این با تشخیص حالت لبخند شما، برنامه دو حالت لبخند را برای شما فراهم می‌کند. این ویژگی برای عکس‌های ساده و بدون لبخند بسیار جذاب است و شما می‌توانید لبخندی جذاب و عمیق به چهره خود اضافه کنید.

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی ساخت لوگو

برنامه زائو (ZAO)

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانید از آن برای تغییر چهره خود به شخصیت‌های محبوب فیلم و سریال استفاده کنید، ZAO است. این برنامه به شما امکان می‌دهد خود را در نقش بازیگران معروف و مشهور ببینید و برای خود سرگرمی ایجاد کنید. این برنامه به کاربر ژست پیشنهاد می دهد این یکی از ویژگی‌های این برنامه است. به طور مثال برنامه می‌تواند به شما بگوید که به دوربین خیره شوید، لبخند بزنید، چشم‌هایتان را ببندید و غیره. هدف از این پیشنهادها، تقلید از چهره شما به شخصیت بازیگر موردنظر است. برای ایجاد این تغییرات، تنها هشت ثانیه زمان لازم است. این برنامه اصالتا یک برنامه چینی است و برای استفاده از آن نیاز به شماره چینی دارید.

توسعه‌دهندگان ZAO به خاطر حفظ حقوق حریم خصوصی با چالش‌های زیادی مواجه هستند. به طور مثال در صورت ایجاد تصویر شما در این برنامه، سازندگان ZAO هیچ تعهدی برای حفظ حریم خصوصی محتوای شما ندارند و می‌توانند به دلخواه خود از آن استفاده کنند با این حال شرکت سازنده ZAO سیاست‌های خود را تغییر داده است اما فروشگاه‌هایی مانند گوگل‌پلی این تغییرات را به‌طور کامل درک نکرده و صفحه برنامه را از دسترس خارج کرده‌اند. در حال حاضر می‌توانید این برنامه را مستقیماً از سایت رسمی ZAO دانلود کنید.

برنامه jiggy

Jiggy  برنامه ای است که بین کاربران محبوبیت خاصی دارد. این برنامه می تواند محتوای جذاب و سرگرم‌کننده ای برای شما به خصوص در زمینه متحرک‌سازی تصاویر و ساخت ویدئوهای رقص تولید کند. به راحتی و آسانی می توانید از این نرم‌افزار استفاده کنید فقط کافیست شما عکس، موزیک و رقص مورد نظر خود را انتخاب کرده و باقی کارها را به Jiggy واگذار کنید. شما می توانید خروجی عکس، ویدئو و گیف خود را دریافت نمایید. این برنامه بیش از 100 مدل رقص مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد.

برنامه فیس سواپ (Face Swap)

"فیس سواپ" یک برنامه سرگرم‌کننده است که در گوشی‌ها می توان از آن استفاده کرد. این برنامه می تواند چهره‌های دو نفر را در یک عکس تجزیه و تحلیل کرده و به گونه‌ای با هم جابجا کند که به طور کاملاً طبیعی به نظر برسد. با استفاده از این برنامه شما خواهید توانست چهره خود را با افراد مشهور از جمله سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها جایگزین کنید و لحظات خوشی را برای خود خلق کنید.

مزایای منحصربه‌فرد این برنامه عبارتند از:

  • رایگان و کاربردی بودن

  • قابلیت نصب بر روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS

  • قابلیت تغییر چهره در عکس و ویدئو

  • امکان ویرایش چهره تا رسیدن به حد مطلوب

  • تشخیص خودکار چهره

  • استفاده راحت از آن بدون نیاز به اطلاعات قبلی

  • قابلیت ذخیره‌سازی عکس‌های ساخته شده

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی تغییر صدا

ریفیس (Reface)

"ریفیس" یک برنامه خنده‌دار با ویژگی‌های دوربین پیشرفته است. این برنامه دارای امکانات ویرایشگر عکس و ایجاد الگوهای رفتاری است. با استفاده از "ریفیس" شما قادر به حرکت دادن عکس‌ها خواهید بود. همچنین می‌توانید ویدیوها را با چند مرحله ساده ویرایش کنید و گیف‌های واقع‌گرایانه و طنز ایجاد کنید. همچنین شما می توانید چهره خود را به چهره‌ی یک فرد مشهور مانند رونالدو  یا حتی چهره‌ی یک سلبریتی معروف تغییر دهید. همچنین می توانید جنسیت خود را هم تغییر دهید.

سایت‌های‌ هوش مصنوعی برای تغییر چهره

با استفاده از برخی از سایت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شما می‌توانید چهره خود را تغییر دهید. این سایت‌ها از الگوریتم‌های پیچیده و شبکه‌های عصبی برای تجزیه و تحلیل چهره‌ها و ترکیب آن‌ها با چهره‌های دیگر استفاده می‌کنند. برای انجام این فرآیند ابتدا باید تصویر خود را آپلود کنید و سپس چهره مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی سایت چهره شما را با چهره‌ی انتخاب شده ترکیب می‌کند و نتیجه را به شما نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که این سایت‌ها بر اساس الگوریتم‌ها و داده‌هایی که آموزش دیده‌اند عمل می‌کنند و نتایج آن‌ها ممکن است متفاوت باشد و بسته به عوامل مختلفی مانند کیفیت تصویر و دقت الگوریتم، نتایج متفاوتی را ارائه دهند. همچنین احتمال وجود محدودیت‌ها و محدوده‌هایی در استفاده از این سایت‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

سایت Deep Art Effects -AI Photo Filter

"Deep Art Effects - AI Photo Filter" یک سایت و ابزار ویرایش عکس است که از هوش مصنوعی برای تغییر چهره‌ها استفاده می‌کند. این ابزار قابلیت تبدیل عکس‌های شما به آثار هنری را دارد. با استفاده از این سایت شما می‌توانید از طیف گسترده‌ای از سبک‌های هنری مانند نقاشی‌های مشهور، عکس‌های انتزاعی و تصاویر سه‌بعدی برای تغییر چهره استفاده کنید. روش استفاده از این سایت به این صورت است که شما عکس مورد نظر خود را بارگذاری کرده و سپس سبک هنری مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. سپس ابزار هوش مصنوعی عکس شما را پردازش کرده و آن را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. نتیجه حاصل را می‌توانید ویرایش کرده و ذخیره کنید یا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

سایت Fotor

سایت Fotor یکی از بهترین سایت‌های ویرایش عکس با هوش مصنوعی است. این ابزار آنلاین ویرایش عکس، با استفاده از یک موتور هوش مصنوعی، قابلیت تبدیل متن به عکس را در چند ثانیه فراهم می‌کند. با استفاده از Fotor شما می‌توانید تصاویر بسیار طبیعی از چهره‌ها، کاراکترهای سه‌بعدی، هنر انیمه، نقاشی و هنر دیجیتال دیگر ایجاد کنید. همچنین بسیاری از طرفداران فوتبال علاقه‌مند هستند تا چهره خود را با چهره‌های مورد علاقه خود مانند رونالدو جایگزین کنند.

با انتخاب چهره فوتبالیست مورد علاقه خود، شما می‌توانید این آرزو را به واقعیت تبدیل کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب Fotorرایگان بودن آن است. این سایت همچنین قابلیت نمایش تصاویر با رزولوشن کامل را داراست. این قابلیت برای همه کاربران چه حرفه‌ای و چه مبتدی بسیار مفید است. همچنین این سایت قابلیت تولید عکس از روی متن را نیز دارد.

سایت FaceSwapOnline

با استفاده از این سایت ویرایش عکس با هوش مصنوعی، شما قادر به انجام تغییرات به صورت دستی هستید. در صفحه کامپوزیتور سایت به شما نشان داده می‌شود که چگونه می‌توانید چهره‌ای را روی تصویر دیگر جایگزین کنید. همچنین ابزار ویرایش عکس در اختیار شما قرار می‌گیرد تا مطمئن شوید که تصاویر به خوبی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. سایت همچنین برچسب‌های اضافی را نیز ارائه می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را به ویرایش چهره اضافه کنید.

قبل از استفاده از این سرویس باید توجه داشته باشید که:

شما فقط مجاز به استفاده از محتوایی هستید که حق کپی رایت آن به شما تعلق دارد و مجوز مناسب را دارید تا آن را ویرایش و توزیع کنید.

به هنگام آپلود تصویر خود در FaceSwapOnline، شما به سایت اجازه می‌دهید که بر اساس شرایط خدمات از تصاویر شما بدون حق کپی رایت و در هر جای دنیا استفاده کند. به عبارت دیگر وقتی عکس را در سایت آپلود می‌کنید سایت می‌تواند هر کاری با آن انجام دهد. بنابراین باید مواظب باشید که فقط عکس‌هایی را آپلود کنید که اجازه استفاده از آن‌ها را دارید.

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی تولید پاورپوینت

کلام آخر

در نتیجه هوش مصنوعی و قدرت آن در تغییر چهره، بازدهی و ابتکار بسیار بالایی در حوزه‌های گوناگون از جمله هنر، سرگرمی و صنعت فیلم سازی دارد. این فناوری نوین با ایجاد تغییرات خلاقانه و یونیک در چهره‌ها به ما امکان می‌دهد تا به دنیایی تازه و جذاب وارد شویم. با استفاده از الگوریتم‌ها و شبکه‌های عصبی پیشرفته، هوش مصنوعی توانسته است به تولید اثرات و تغییراتی با کیفیت بالا بپردازد و در نتیجه به تحولات بزرگی در صنعت و هنر دامن زده است. با پیشرفت هر چه بیشتر این فناوری، قابلیت‌هایش نیز گسترش پیدا می کند و ما شاهد رشد و تحولات جدیدی در زمینه هوش مصنوعی و تغییر چهره خواهیم بود.