• 27 Jul, 2024

Suggested:

هوش مصنوعی مقاله نویسی

هوش مصنوعی مقاله نویسی

معرفی ابزار های هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات

ابزارهای هوش مصنوعی نگارش از زمان ورود چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) به بازار در سال گذشته توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این ابزارها به عنوان ابزارهای هوش مصنوعی برای نگارش مقالات هنوز قادر به تولید محتوای کاملاً منحصربه‌فرد و جذاب نیستند اما در شرایط خاص می‌توانند بسیار مفید باشند. با استفاده از این هوش مصنوعی های تولید مقاله، می‌توانید کار خود را با سرعت و کیفیت بالاتری انجام دهید و متن‌هایی حرفه‌ای و مورد نیاز کاربر تولید کنید. در این مقاله بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نگارش مقالات را معرفی خواهیم کرد و نحوه استفاده از آن ها را نیز بررسی خواهیم کرد. 

پیشنهاد مطالعه: ابزارهای هوش مصنوعی برای طراحی سایت

معرفی ابزار های هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات

در اینجا بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نگارش مقاله را معرفی خواهیم کرد. این ابزارها به شما کمک خواهند کرد تا به‌راحتی و با سرعت مقالات سئو‌ شده و با کیفیت بسازید.

چت جی پی تی (Chat GPT)

ChatGPT یکی از ابزارهای هوش مصنوعی اولیه و بهترین ابزارهای موجود برای نگارش مقالات است که در جهان معرفی شده است. یکی از ضعف‌های چت‌جی‌پی‌تی نیاز به ثبت‌نام با شماره موبایل است. سازندگان آن از ارائه خدمات با شماره ایرانی خودداری می‌کنند و باید از شماره مجازی استفاده کنید. اکثر افرادی که از چت‌جی‌پی‌تی برای نگارش مقالات استفاده می‌کنند باور دارند که این هوش مصنوعی موجب بهبود خلاقیت، نوآوری و بررسی دیدگاه‌های کاربر می شود.

اگر شما قصد استفاده از ChatGPT برای نگارش مقاله با هوش مصنوعی را دارید باید از نرم‌افزارهای واسط استفاده کرده و آدرس IP خود را تغییر دهید. سرعت این ابزار در پاسخ به سوالات و نوشتن مقالات فارسی نسبتاً مناسب است.

به علاوه نقاط ضعف چت‌جی‌پی‌تی عبارتند از:

  • عدم دسترسی به اطلاعات به‌روز.

  • کمبود خلاقیت.

  • عدم ارائه اطلاعات عمیق.

  • پاسخ ضعیف به موضوعات تخصصی.

  • عدم قابلیت انجام چندین کار به صورت همزمان.

استفاده از ChatGPT برای نگارش مقالات با هوش مصنوعی رایگان است و به همین دلیل طرفداران بیشتری نسبت به سایر ابزارها دارد.

 رایتر (Rytr)

برای نگارش مقالات، می توانید از رایتر استفاده کنید. این هوش مصنوعی نسبت به بسیاری از ابزارهای دیگر موثرتر عمل می کند و دارای چندین طرح قیمت‌گذاری مختلف است. یکی از طرح‌های آن طرح رایگان است که برای تولید ۱۰۰۰۰ کاراکتر در ماه مناسب است و شامل ویژگی‌هایی مانند بررسی سرقت ادبی و تولید تصاویر با هوش مصنوعی است.

طرح دیگری که با هزینه ۹ دلار در ماه آغاز می‌شود به شما امکان می‌دهد ۱۰۰۰۰ کاراکتر در ماه تولید کنید و تا ۲۰ تصویر با هوش مصنوعی بسازید. همچنین طرح نامحدود با هزینه ۲۹ دلار در ماه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد به طور نامحدود متن و تصویر با هوش مصنوعی تولید کنید.

اگرچه رایتر در تولید محتوای طولانی و پیچیده کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و الگوهای کمتری برای نوشتن در سبک‌های خاص دارد اما از GPT-3 استفاده می‌کند که یک فناوری پیشرو در زمینه یادگیری زبان است. بنابراین شما می‌توانید انتظار داشته باشید که با رایتر خروجی‌های با کیفیتی تولید کنید.

برای نگارش یک مقاله با استفاده از این هوش مصنوعی شما باید چند مرحله را طی کنید. به طور مثال اگر شما می‌خواهید درباره فواید آموزش هوش مصنوعی بنویسید، می‌توانید کلمه کلیدی "فواید یادگیری هوش مصنوعی" را انتخاب کنید و سپس به ترتیب، چکیده، مقدمه، بخش‌های اصلی و نتیجه‌گیری مقاله را داشته باشید.

رایت سونیک (writesonic)

Writesonic یکی از ابزارهای هوش مصنوعی موثر برای نگارش مقالات است که قابلیت استفاده از مدل GPT-4 (جدیدترین و قدرتمندترین مدل تولید متن) را داراست. با استفاده از Writesonic، شما می‌توانید:

  • از یک ویرایشگر ساده و کارآمد با قالبی مشابه Google Docs استفاده کنید.

  • از چندین قالب کپی آماده برای نوشتن عناوین، تبلیغات، ربات چت و غیره استفاده نمایید.

  • با استفاده از ابزار بهینه‌سازی سئو به نام Surfer، محتوای خود را برای بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو بهینه کنید.

Writesonic دارای طرح رایگان (به مدت ۱۰ روز) و طرح‌های پولی با قیمت‌های مناسب است. شما می‌توانید بین سطوح Premium (GPT-3.5)، Superior (GPT-4) و Ultimate (GPT-4+) انتخاب کنید. هرچه سطح بالاتر باشد، توانایی تولید محتوای بهتر و دقیق‌تر را دارد اما تعداد کلمات قابل تولید در هر ماه کاهش پیدا می کند. اگر به دنبال یک راه سریع و آسان برای تولید محتوای خلاقانه و جذاب هستید Writesonic را تجربه کنید. این ابزار دارای قیمت‌گذاری‌های مختلفی است که بستگی به نیازها و بودجه شما دارد. در زیر چند گزینه قیمت‌گذاری Writesonic آمده است:

رایگان: شما می‌توانید تا ۱۰،۰۰۰ کلمه در ماه با کیفیت پایین‌تر از Writesonic استفاده کنید. این گزینه برای تست و آزمایش ابزار مناسب است.

Premium: شما می‌توانید تا ۶۰،۰۰۰ کلمه در ماه با کیفیت بالاتر از Writesonic استفاده کنید. این گزینه برای تولید محتوای حرفه‌ای و جذاب مناسب است و هزینه آن ۱۹ دلار در ماه است.

فرم طولانی: شما می‌توانید تا ۳۰،۰۰۰ کلمه در ماه با کیفیت برتر یا ۱۵،۰۰۰ کلمه در ماه با کیفیت نهایی از Writesonic استفاده کنید. این گزینه برای نگارش مقالات علمی و پژوهشی، پروژه‌های دانشجویی، رساله‌های دکتری (تز) و غیره مناسب است و هزینه آن ۴۹ دلار در ماه است.
کپی ای‌ آی (Copy.ai)

این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا محتوای با کیفیتی را برای کسب‌و‌کار خود تولید کنید. شما می‌توانید با وارد کردن چند جمله از ایده‌ی خود، Copy.ai را برای نوشتن پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌های بازاریابی و سایر موارد استفاده کنید.

این ابزار امکان تولید 2000 کلمه در ماه را به صورت رایگان دارد. برای تولید محتوای بیشتر از این، نیاز به اشتراک ماهیانه با هزینه 49 دلار دارید. همچنین این ابزار از زبان‌های متعددی از جمله انگلیسی، آلمانی، فارسی، چینی، ژاپنی و غیره پشتیبانی می‌کند. بنابراین با استفاده از ابزار Copy.ai، به راحتی قادر خواهید بود مقالاتی را تولید کنید.

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی تولید محتوا رایگان

جاسپر (jasper)

اگر در نظر دارید مقاله‌ای برای صفحه محصول، وبلاگ، صفحه فروش و حتی پست‌های شبکه‌های اجتماعی بنویسید، جاسپر نیاز شما را برآورده می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی قادر به پردازش بیش از 25 زبان بین‌المللی است و مقاله را به زبان مورد نظر شما تولید می‌کند.

مزایای جاسپر:

  • جاسپر در میان گزینه‌های موجود، بیشترین پختگی را دارد.

  • با برنامه‌های گرامرلی و سورفر سازگار است.

معایب جاسپر:

  • به دلیل استفاده از یک مدل زبانی مشابه در همه برنامه‌ها، قیمت آن بالا است.

سودورایت (sudowrite)

سودورایت یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات است.که برای داستان‌نویسان طراحی شده است. این ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند داستان‌های جذاب و خلاقانه‌تری بنویسی  Sudowrite دارای قابلیت‌های متعددی است که برای جنبه‌های مختلف نوشتن داستان طراحی شده‌اند. یکی از این قابلیت‌ها، قابلیت توصیف (Describe) است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید به هوش مصنوعی بگویید چیزی که در ذهن دارید را توصیف کرده و برای شما بازگو کند. Sudowrite با استفاده از حس‌های پنجگانه و استعارات مناسب سعی می‌کند تصویر ذهنی شما را خلق کند. این قابلیت به خصوص برای نوشتن جزئیات و عمق حس در داستان‌ها بسیار مفید است.

قابلیت دیگر Sudowrite به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات، قابلیت (Brainstorm) است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید به هوش مصنوعی بگویید در کدام نقطه از داستان خود گیر کرده‌اید و از آن بخواهید چندین گزینه برای شما پیشنهاد کند. این ابزار می‌تواند در مورد دیالوگ، نام و خصوصیات شخصیت‌ها، نقطه عطف داستان، محل وقوع رویدادها و سایر جزئیات جهان داستان به شما کمک کند. البته شما باید به پاسخ هوش مصنوعی بسنده نکنید و آن را به عنوان یک منبع الهام برای خلاقیت خود در نظر بگیرید.

با این حال Sudowrite هنوز نمی‌تواند به خوبی یک نویسنده حرفه‌ای عمل کند. گاهی اوقات ممکن است استعاره‌های بی‌ربط، طرح‌های پیش‌پاافتاده و کنش‌های نامنسجم را در داستان ایجاد کند. همچنین حافظه کوتاه‌مدتی دارد و ممکن است در طول داستان چیزهایی که قبلاً گفته شده را فراموش کند.

برای استفاده از Sudowrite برای نوشتن مقالات شما باید هزینه‌ای ماهیانه در ارزش 19 دلار پرداخت کنید. با این ابزار می‌توانید تا سقف 3000 هزار کلمه در ماه برای خود تولید کنید. می‌توانید متن خود را به زبان دلخواه خود بنویسید اما هنگام استفاده از ویژگی‌های دیگر مانند توسعه (Expand)، بازنویسی (Rewrite)، توصیف (Describe) و غیره ممکن است متن به انگلیسی بازگردد. می‌توانید نسخه آزمایشی رایگان را امتحان کنید تا ببینید چگونه برای شما کار می‌کند.

گوگل بارد (Google BARD)

ممکن است با ربات Google Bard آشنا باشید اما هنوز مطمئن نیستید که آیا این هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله به شما کمک می‌کند یا خیر. این هوش مصنوعی جدید که قادر به نوشتن مقاله است در حال حاضر فقط به Google Docs و Gmail متصل شده  اما قرار است به زودی سرویس‌های دیگر را نیز پشتیبانی کند. این ربات مقاله‌نویس در مقایسه با منابع داده بزرگ و معتبر مانند ChatGPT، دسترسی محدودتری دارد اما با توجه به پشتوانه گوگل، احتمالاً در آینده نزدیک پیشرفت‌های بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این Bard کاملاً رایگان است.

مزایای Bard عبارتند از:

  • اتصال به سرویس‌های گوگل مانند Docs و Gmail.

  • وجود دکمه "Google it" که می‌توانید برای بررسی صحت پاسخ‌های ربات استفاده کنید.

  • تولید سه پیش‌نویس که شما می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

معایب Bard عبارتند از:

  • ممکن است مقالاتی که تولید می کند خلاصه و کوتاه باشند.

  • خوانندگان مقالات شما ممکن است حدس بزنند که شما از هوش مصنوعی برای نوشتن آن‌ها استفاده کرده‌اید.

  • منابعی که این ربات از آن ها استفاده می کند ممکن است خیلی قابل اعتماد نباشند یا لینک‌های منبع اصلی در اختیار شما قرار نگیرد.

با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که Bard توانایی بیشتری در سئو مقاله‌ها دارد. این ابزار قادر است متن‌هایی که در طول مکالمه ارسال کرده‌اید را تفسیر کند.

انی ورد (Anyword)

Anyword (هوش مصنوعی انی ورد) یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات و تولید محتوا در بازاریابی است. این ابزار از مدل‌های پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند تا متن‌های جذاب و تبلیغاتی را برای کاربران ایجاد کند. Anyword قابلیت‌های متنوعی دارد که عبارتند از:

  • تولید عنوان، چارچوب و مقدمه برای پست‌های وبلاگ و مقالات.

  • تولید متن تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و صفحات فروشگاهی.

  • تحلیل و بهبود محتواهای منتشر‌شده.

  • سفارشی‌سازی برند، مخاطب و قوانین نوشتاری.

  • آموزش مدل‌های هوش مصنوعی بر روی داده‌های برند و عملکرد آن‌ها.

  • از افزونه گوگل برای بهبود محتوا در هر جایی که نگارش می‌شود استفاده می کند.

Anyword یک ابزار قدرتمند و کارآمد برای بازاریابان و نویسندگان است که می‌خواهند محتوای خود را به سطح بالاتری برسانند. این ابزار در حال حاضر در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و چند زبان دیگر در دسترس است. Anyword از 29 دلار در ماه برای 20000 کلمه هزینه دارد. با خرید آن می‌توانید از آن به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: هوش مصنوعی تغییر صدا

هوش مصنوعی (ShortlyAl)

Shortly  یک پلتفرم نوشتاری هوشمند است که به عنوان ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات استفاده می‌شود. این پلتفرم با استفاده از تکنولوژی پردازش زبان طبیعی به کاربران کمک می‌کند تا در زمان کوتاهی محتوای نوشتاری با کیفیت ایجاد کنند. Shortly قادر است برای انجام انواع وظایف نوشتاری مانند نگارش مقاله، پست وبلاگ، خبر، خلاصه و غیره محتوای مناسب را براساس ورودی‌های کاربران تولید کند. این سامانه از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد محتوای خود را به زبان‌های دلخواه بنویسند.

این هوش مصنوعی با قابلیت‌های متنوع خود به کاربران اجازه می‌دهد جملات خود را به صورت آنلاین بازنویسی کرده، خلاصه بنویسند و آن‌ها را توسعه دهند. رابط کاربری آن ساده و شفاف است، بنابراین هنگام نوشتن، توجه کاربر را پرت نمی‌ک shortly را می‌توان به صورت ماهانه (با هزینه 75 دلار) یا سالیانه (با هزینه هر ماه 65 دلار) تهیه کرد. یکی از مزیت‌های خرید اشتراک هوش مصنوعی shortlyعدم وجود محدودیت در تولید تعداد کلمات است.

رایتر زن (WriterZen)

رایترزن (هوش مصنوعی) یک پلتفرم جامع و کارآمد برای تولید محتوا و بهینه‌سازی سئو است که در سال 2018 راه‌اندازی شده است. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی، ابزارهای هوشمند سئو را با تولید محتوا ترکیب کرده است. این ویژگی منحصر به فرد، رایترزن را به یکی از جایگزین‌های برتر ChatGPT برای حل مشکلات سئو تبدیل کرده است.

در این پلتفرم شما می‌توانید از قابلیت‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از این قابلیت‌ها "کاوشگر کلمات کلیدی" است که کلمات کلیدی مناسب برای محتوای شما را پیدا می‌کند. قابلیت دیگر "کشف موضوع" نام دارد و به شما پیشنهاد می‌دهد که در صنعت مورد نظرتان چه موضوعاتی بیشتر سرچ می‌شوند. همچنین یک "چک‌کننده‌ی سرقت ادبی" نیز در دسترس است که اصالت محتوای شما را تایید می‌کند و یک "خالق محتوا" در این پلتفرم قرار دارد که با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، مقالات سئوشده را برای شما تولید می‌کند.

رایترزن دارای یک "دستیار هوش مصنوعی" برای نوشتن مقالات است که قادر است چارچوب آن را تولید کند و پاراگراف‌های کامل را از یک پرامپت نوشته شده بسازد، همچنین بخش‌های مختلف متن را بازنویسی کند. اما باید به یاد داشت که رایترزن همه چیز را از صفر ایجاد نمی‌کند و بهتر است آن را مانند یک دستیار سئو هوشمند در نظر بگیرید. محتوایی که از این هوش مصنوعی دریافت می‌کنید، در سطح جاسپر یا ChatGPT نخواهد بود اما برای بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو مناسب است. همکاری با این ابزار به مدت ۱۴ روز رایگان است.

بینگ (bing search)

بینگ به عنوان یک ابزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات استفاده می‌شود. این ابزار به زبان فارسی قابلیت چت با کاربر را فراهم می‌کند. ترکیبی از بارد و چت جی‌پی‌تی الگوریتم بینگ را تشکیل می دهد. براساس پژوهش‌ها و بررسی‌های انجام شده بینگ نسبت به Chat GPT اطلاعات به‌روزتری دارد.

اگر شما یک مقاله ۲ هزار کلمه‌ای را به بینگ ارائه دهید و از این ابزار بخواهید یک خلاصه از مقاله را تولید کند، بینگ به خوبی قادر به انجام این کار است. هر جلسه ۳۰ چت و در روز ۲۰۰ چت مجاز است. با این حال باید به یاد داشته باشید که این نرم‌افزار نیز کاملاً بی‌نقص نیست و برای مقاله‌ای که برای شما تولید می‌کند، در ارتباط با دستور زبان و نگارش آن بررسی انجام دهید.