• 27 Jul, 2024

Suggested:

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

در صورتی که بخواهید بهترین گوشی شیائومی به لحاظ دوربین را داشته باشید تا بتوانید با آن عکاسی کنید در لیستی که برای شما آماده کرده ایم می‌توانید گوشی شیائومی با بهترین دوربین را پیدا کنید. امروزه عکاسی و فیلمبرداری با گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته به طوری که محصولاتی در دسترس ما قرار می‌گیرند که به طور کیفی می‌توانند با دوربین‌های دیجیتال رقابت کنند.

ویژگی‌های چشمگیری به لنز دوربین گوشی‌های هوشمند اضافه شده‌اند و تنوع و سرگرمی در عکاسی را بالا برده‌اند. این ویژگی‌ها به شما امکان می‌دهند تا عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بالا را ضبط کرده و لحظات خوش زندگی خود را ثبت نمایید.

بیشتر گوشی‌های هوشمند شیائومی حتی در رده میانی دارای ماژول دوربین با کیفیت بالا هستند. با پرداخت هر مقدار پولی مطمئناً یک دوربین خوب خواهید داشت که در شرایط عالی عملکرد بهتری از رقبا دارد. شیائومی در سال‌های گذشته به این موضوع توجه کرده و در رقابت با سامسونگ به موفقیت‌های بالاتری دست پیدا کرده است.

انتخاب یک دوربین مناسب برای سبک عکاسی مورد نظر شما در میان گزینه‌های عالی موجود در بازار کاری نسبتاً سخت است و نیاز به دقت دارد به همین دلیل ما چندین گوشی شیائومی با دوربین برتر را برای شما لیست کرده‌ایم تا بتوانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. این گوشی‌ها نه تنها برای عکاسی حرفه‌ای بلکه برای استفاده در وبلاگ‌نویسی و تولید محتوای ویدیویی نیز مناسب هستند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی برای عکاسی

گوشی Xiaomi 12S Ultra

گوشی Xiaomi 12S Ultra واقعاً یک گوشی خیلی عالی با دوربین عالی است. این گوشی یک سیستم دوربین سه‌گانه دارد که با همکاری لایکا طراحی شده و به‌نظر می‌رسد یک دوربین عکاسی حرفه‌ای است. دوربین اصلی این گوشی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با سایز 1 اینچ و زاویه دید عریض است که تصاویر بسیار دقیق و طبیعی تولید می‌کند و می‌تواند با رقبای خود رقابت کند.

همچنین دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی با سنسور اولترا واید است که برای عکاسی فوق العاده عریض بسیار مناسب است. دوربین تله فوتو نیز با سنسور 48 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 5 برابری برای عکاسی از سوژه‌های دور، عملکرد بسیار خوبی دارد. در ویدیوها، گوشی Xiaomi 12S Ultra قابلیت‌هایی مانند ضبط ویدیو 8K، Super Slomo (720p@3840fps)، Dolby Vision و ضبط HDR را داراست.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی نیز تمام جزئیات تصاویر را حفظ می‌کند و در عکاسی پرتره ویژگی‌های صورت را بدون اینکه از پردازش بیش از حد استفاده شود و طبیعیت را از بین ببرد حفظ می‌کند. همچنین فیلم‌برداری با دوربین سلفی نیز در حالت خوبی انجام می‌شود و شما می‌توانید ویدیوها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در مورد مشخصات فنی، Xiaomi 12S Ultra دارای صفحه نمایش 6.81 اینچ با رزولوشن 1440*3200 است. از لحاظ پردازشگر از Snapdragon 8+ نسل 1 استفاده می‌کند و در حافظه RAM با ظرفیت 8 یا 12 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت 256 یا 512 گیگابایت عرضه می‌شود. باتری آن نیز با ظرفیت 4860 میلی‌آمپر ساعت قدرتمند است.

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش AMOLED LTPO2 با کیفیت QHD و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز که رنگ‌ها را زنده و واضح نمایش می‌دهد.

  • طراحی دوربین که مقاوم در برابر خراشیدگی و اثر انگشت است.

  • عملکرد قدرتمند با استفاده از پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1.

  • دوربین‌های سلفی با کیفیت بسیار بالا که تصاویر شفاف و واقعی تولید می‌کنند.

  • عمر باتری قابل قبول و مقاوم در برابر آب و رطوبت با استاندارد IP68.

نقاط ضعف:

  • در مقایسه با مدل قبلی این گوشی دارای صفحه نمایش دوم عقب نیست.

  • ظرفیت باتری نسبت به مدل قبلی کاهش یافته است.

  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی.

  • قیمت بالایی دارد.

گوشی Xiaomi 12 Pro

این گوشی دارای ویژگی‌های برتری است که شیائومی می‌تواند ارائه دهد. صفحه نمایش آن اندازه‌ای 6.73 اینچی با رزولوشن 3200 در 1440 پیکسل دارد. پردازنده‌ای Snapdragon 8th Gen 1 قدرتمند در داخل این گوشی قرار دارد. حافظه RAM آن به اندازه‌های 8 و 12 گیگابایت در دسترس است و همچنین فضای ذخیره‌سازی آن به ظرفیت‌های 128 و 256 گیگابایت موجود است.

Xiaomi 12 Pro با توجه به ویژگی‌های زیر برجسته است:

استفاده از تراشه Snapdragon 8th Gen 1، به این گوشی امکان عملکرد قابل توجهی در برنامه‌ها و بازی‌ها می‌دهد.

سخت‌افزار دوربین برتری دارد که به شما تجربه‌ای عالی در عکاسی و فیلم‌برداری می دهد.
این گوشی با طراحی جذاب و زیبا ظاهر شیک و مدرنی دارد و از جنس Corning Gorilla Glass Victus تهیه شده است که آن را در برابر خط و خش و ضربه‌ها مقاوم می‌سازد.

اما برخی از معایب Xiaomi 12 Pro عبارتند از:

  • این گوشی در مقایسه با برخی رقبا، ممکن است قیمت بالاتری داشته باشد.

  • مجهز به استانداردهای ضدآب و گرد و غبار نیست.

  • این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه جانبی را فراهم نمی‌کند، بنابراین فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا نیست.

با در نظر گرفتن ویژگی‌های قدرتمند آن Xiaomi 12 Pro یک گزینه جذاب برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی پرچمدار با عملکرد بالا و قابلیت عکاسی عالی هستند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین صفحه نمایش گوشی

گوشی Xiaomi 11i 5G

Xiaomi 11i 5G یک گوشی میان رده از شیائومی است که با طراحی جذاب، پردازنده قوی و فناوری باتری قابل توجه(مدل Hypercharge) عرضه می‌شود. این گوشی دارای عملکرد قدرتمند، دوربین های برتر و صفحه نمایش زیبا است. صفحه نمایش آن اندازه 6.67 اینچ با وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل دارد. پردازنده مرکزی آن از نوع MediaTek Dimensity 920 است و حافظه RAM در اندازه های 6 و 8 گیگابایت در دسترس است. همچنین فضای ذخیره‌سازی آن ظرفیت 128 گیگابایت دارد. باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپرساعت و دوربین عقب با سنسور 108+8+2 مگاپیکسل و دوربین جلویی با سنسور 16 مگاپیکسل نیز در این گوشی وجود دارد.

ویژگی‌های مهم Xiaomi 11i 5G عبارتند از:

  • این گوشی با دو طرف شیشه‌ای و رتبه IP53 در مقابل آب و گرد و غبار طراحی شده است و به عنوان یکی از زیباترین گوشی‌های در رده قیمت خود شناخته می‌شود.

  • دارای فناوری شارژ سریع 67 وات در حالت عادی و 120 وات در حالت Hypercharge است که این گوشی را در شارژ سریع بسیار قوی می‌کند.

گوشی Xiaomi Mi 11

گوشی Xiaomi Mi 11 دارای یک سیستم دوربین سه گانه است. دوربین اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل دارای فوکوس PDAF و لرزشگیر اپتیکال است. این دوربین با نور مناسب تصاویری با رنگ‌های واقعی و جزئیات بالا و بدون اشباع بیش از حد، مصنوعات یا نویز ضبط می‌کند. همچنین دوربین دیگری برای عکاسی ماکرو و لنز فوق‌عریض و همچنین دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسل نیز دارد.

صفحه نمایش این گوشی اندازه 6.8 اینچ و رزولوشن 3200 در 1400 پیکسل دارد. پردازنده مرکزی آن اسنپدراگون 888 است و به همراه 8 گیگابایت حافظه RAM عمل می‌کند. فضای ذخیره‌سازی گوشی به ظرفیت 128 و 256 گیگابایت ارائه می‌شود.

باتری Xiaomi Mi 11 دارای ظرفیت 4600 میلی‌آمپرساعت است. این گوشی همچنین دارای دوربین عقب سه لنز به رزولوشن 108 + 13 + 5 مگاپیکسل و دوربین جلو با رزولوشن 20 مگاپیکسل است.

این گوشی دارای حالت شب در همه دوربین‌ها است که به طور خودکار در شرایط نور کم فعال می‌شود. همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و قابلیت ضبط ویدیوهای 8K و HD نیز در دوربین جلو وجود دارد. این گوشی همچنین دارای حالت‌های ویدیویی متنوعی مانند جلوه‌های فیلم و زوم جادویی است که قابلیت‌های دوربین را بیشتر می‌کند.

گوشی Xiaomi Poco X3 Pro

دوربین پشت گوشی Xiaomi Poco X3 Pro دارای چهار لنز است. این چهار لنز شامل دو لنز ۲ مگاپیکسلی و دو لنز ۴۸ مگاپیکسلی می‌باشند. سازنده این گوشی با بهبود دیافراگم، وضوح کمتر و اندازه سنسور کوچکتر دوربین اصلی را جبران کرده است. به همین دلیل نتایج عکاسی با این دوربین تغییرات قابل توجهی دارد.

با وجود اینکه تثبیت کننده نوری ندارد، رنگ‌ها به خوبی نمایش داده می‌شوند و سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به اندازه کافی خوب عمل می‌کند تا جزئیات زیادی را در تصاویر ثبت کند اما عملکرد دوربین اصلی در شرایط نور کم و به دلیل کاهش وضوح و جزئیات به حد مطلوب نیست.

صفحه نمایش این گوشی به اندازه ۶.۶۷ اینچ است و وضوح تصویر آن ۲۴۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل می‌باشد. از سویی دیگر این گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰ و به همراه ۸ یا ۶ گیگابایت رم عمل می‌کند. فضای ذخیره‌سازی آن نیز به ظرفیت ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت ارائه می‌شود.

باتری Xiaomi Poco X3 Pro دارای ظرفیت ۵۱۶۰ میلی‌آمپرساعت است. این گوشی همچنین دارای دوربین عقب با سه لنز به رزولوشن ۴۸ + ۸ + ۲ + ۲ مگاپیکسل و دوربین جلو با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل است.

در فیلمبرداری، دوربین‌های پشتی می‌توانند با کیفیت ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و دوربین‌های جلویی با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو بگیرند اما به دلیل اینکه تثبیت کننده نوری وجود ندارد، ویدیوها تصویری پایدار ندارند. با این حال کیفیت تصویر ویدیوها نسبتاً خوب است.

با توجه به عملکرد نسبتاً خوب دوربین‌های X3 Pro می‌توان با آن‌ها فیلم‌ها و استوری‌های مختلف راضافه کنید بگیرید. اگرچه برای عملکرد بهتر در شرایط نور کم، این گوشی پیشنهاد خوبی نیست.

گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro

دوربین اصلی گوشی Redmi Note 10 Pro دارای سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است که با دیافراگم f/1.9 و فناوری binning پیکسل 9 در 1، تصاویر با جزئیات بالا و محدوده دینامیکی فوق العاده را فراهم می‌کند. همچنین دوربین دیگر این گوشی شامل لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل، لنز تله ماکرو ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق ۲ مگاپیکسل است.

گوشی Redmi Note 10 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی با وضوح ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۷۳۲ است. ظرفیت رم این گوشی ۶ یا ۸ گیگابایت بوده و فضای ذخیره‌سازی آن به اندازه ۱۲۸ یا ۶۴ گیگابایت ارائه می‌شود. باتری با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعت نیز در این گوشی استفاده شده است.

دوربین عقب گوشی Redmi Note 10 Pro شامل سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسل، لنز تله ماکرو ۵ مگاپیکسل و سنسور عمق ۲ مگاپیکسل است. دوربین جلویی نیز با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل عکس‌های با کیفیتی می گیرد.

در شرایط نور کم، دوربین اصلی این گوشی نتایج مطلوبی ارائه نمی‌دهد اما در حالت شب ۲.۰ عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. گوشی Redmi Note 10 Pro قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر را ندارد ولی می‌توانید ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید. صفحه نمایش با وضوح ۱۰۸۰p زنده و رنگارنگ به نظر می‌رسد و ویژگی تثبیت کننده دیجیتال نیز در این گوشی استفاده می‌شود.

با توجه به توضیحات فوق می‌توان گفت که گوشی Redmi Note 10 Pro با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و ویژگی‌های دیگر به‌عنوان یک گزینه خوب در نظر گرفته می‌شود، اما در شرایط نور کم، کارایی آن کاهش پیدا می کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ

گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra

دوربین‌های گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra عالی هستند و نتایج شگفت انگیزی دارند. دوربین اصلی با ۵۰ مگاپیکسل بالاترین وضوح را ندارد اما سنسور ۱.۲/۱ اینچی آن بزرگ‌ترین سنسوری است که امروزه در هر گوشی همراه هوشمندی می‌توانید پیدا کنید. این سنسور نور بیشتری را جذب کرده و رنگ‌های غنی‌تری را به تصاویر می‌دهد.

عکس‌ها تحت نور خوب، با رنگ‌های متفاوت و روشن و کمترین نویز و شکستگی در تصویر دیده می‌شوند. عکس‌های تهیه شده در نور کم، کمی نویز دارند اما رنگ‌ها با جزئیات دقیق دیده می‌شوند و معمولاً در حالت شب انتظار آن را نخواهید داشت.

گوشی Xiaomi Mi 11 Ultra دارای صفحه نمایش ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۰۰ پیکسل است. از لحاظ پردازش نیز از پردازنده مرکزی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می کند. ظرفیت رم آن ۱۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی آن ۲۵۶ گیگابایت است. باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت نیز در این گوشی استفاده شده است.

دوربین عقب این گوشی شامل سه سنسور است: یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی و یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی. لنز پریسکوپی ۵x با عکس‌های ۵x و ۱۰x عملکرد بسیار خوبی دارد و با لنزهای اصلی اکثر تلفن‌های دیگر رقابت خواهد کرد اما در حداکثر زوم دیجیتال، عکس‌ها کیفیت چشمگیری نخواهند داشت.

لنز اصلی این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای ۸K با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه و فیلم‌های ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه است. دوربین سلفی نیز با لرزشگیر الکترونیکی خود، تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p در ۶۰ فریم بر ثانیه را ضبط می‌کند.

گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G

دوربین اصلی گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G دارای سنسور ۶۴ مگاپیکسلی است که توسط دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۹ درجه و دوربین تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی تکمیل می‌شود. این گوشی فاقد قابلیت لرزشگیر optical است و در عوض از تثبیت‌کننده الکترونیکی برای بهبود عکس‌برداری استفاده می‌کند. با استفاده از ترکیبی از ویژگی‌های تثبیت‌کننده الکترونیکی و سنسور بزرگ سرب، می‌توان تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیت مناسبی دریافت کرد.

این گوشی دارای صفحه نمایش با اندازه ۶.۵۵ اینچ و وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. برای پردازش قدرتمند، از پردازنده اسنپدراگون ۷۸۰ استفاده می کند و دارای گزینه‌های رم ۸ و ۶ گیگابایتی است. همچنین با فضای ذخیره سازی داخلی به ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت، می‌توانید بیشترین مقدار اطلاعات را در گوشی ذخیره کنید.

باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید برای مدت طولانی از گوشی استفاده کنید. از نظر دوربین علاوه بر دوربین اصلی، دارای دوربین جلو با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل است.

از نظر عکاسی، گوشی Xiaomi Mi 11 Lite 5G در نور کم عملکرد برجسته‌ای ندارد اما در نور مناسب و با سوژه‌های ثابت می‌تواند تصاویر با کیفیت مناسبی را به ما بدهد. شیائومی نرم‌افزار دوربین همه‌کاره‌ای را برای این گوشی ارائه کرده است که شامل چهار حالت عکاسی اولیه و حالت‌هایی مانند نوردهی طولانی، کلون و ولاگ است. این ویژگی‌ها باعث بهبود تجربه عکاسی شما می‌شوند.

گوشی Xiaomi Poco X3 NFC

گوشی Poco X3 NFC یک دوربین چهارگانه در قسمت پشتی دارد. لنز اصلی این دوربین با رزولوشن 64 مگاپیکسل و دیافراگم f/1.9 تولید شده است که در مقایسه با سایر گوشی‌های هم رده، کیفیت بسیار بالایی دارد. در شرایط نور کم، دوربین دارای محدودیت‌های سخت‌افزاری بوده و جزئیات و محدوده رنگ کاهش پیدا می کنند.

حالت شب در این گوشی با دقت رنگ بالا در عکس‌برداری در شب، نقاط ضعف دوربین را پوشش می‌دهد. همچنین دوربین سلفی با رزولوشن 20 مگاپیکسل نتایج بهتری نسبت به رقبای هم رده ارائه می‌دهد.

گوشی Poco X3 NFC دارای صفحه نمایش با اندازه 6.67 اینچ و وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل است. از پردازنده مرکزی اسنپدراگون 732G استفاده می کند و دارای رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی به ظرفیت 64 و 128 گیگابایت است. باتری با ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعت نصب شده در این گوشی به شما امکان استفاده طولانی مدت را می‌دهد.

دوربین عقب این گوشی شامل سنسورهای 64 + 13 + 2 + 2 مگاپیکسل است و دوربین جلوی آن دارای رزولوشن 32 مگاپیکسل است. عکس‌های حالت پرتره با کیفیت بالا بوده و در مقایسه با عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های پشتی، کیفیت بسیار خوبی دارند. دوربین‌های عقب قادر به ضبط ویدیو با کیفیت HD با سرعت 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه هستند.

اما دوربین جلویی فقط قادر به ضبط ویدیو با کیفیت HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه است. گوشی Poco X3 NFC از لرزشگیر اپتیکال پشتیبانی نمی‌کند اما تثبیت الکترونیکی تصویر به خوبی عمل می‌کند. با توجه به مشخصات و عملکرد خود، این دوربین یکی از بهترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های شیائومی است.

گوشی Xiaomi 11T Pro

گوشی Xiaomi Mi 11T Pro دارای لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی و لنز تله ماکرو 5 مگاپیکسلی است. دوربین‌های ثانویه در این گوشی بهترین عملکرد را ندارند اما حضور سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی از آن جا که عملکرد بسیار خوبی دارد، ضعف دوربین‌های دیگر را جبران می‌کند. سنسور اصلی همراه با پردازنده سیگنال تصویر Snapdragon 888، عکس‌های با کیفیت و جزئیات بالا و محدوده دینامیکی خوبی را در روز ایجاد می‌کند.

حالت شب در Mi 11T Pro نیز مناسب است و می‌تواند عکس‌های روشن با جزئیات خوب در شرایط کم نور به ما بدهد. برای فیلم‌برداری، دوربین 108 مگاپیکسلی دارای Stabilization نرم‌افزاری است که می‌تواند فیلم‌های با استحکام مناسبی را ضبط کند.

گوشی Xiaomi Mi 11T Pro صفحه نمایشی به اندازه 6.67 اینچ و وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل دارد. از پردازنده مرکزی Snapdragon 888 استفاده می کند و دارای گزینه رم 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی به ظرفیت 128 و 256 گیگابایت است. باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت نصب شده در این گوشی به شما امکان استفاده طولانی مدت را می‌دهد.

دوربین عقب این گوشی شامل سنسورهای 108 + 8 + 5 مگاپیکسل است و دوربین جلوی آن دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است. این گوشی قادر به ضبط ویدیوهای با رزولوشن 8K و فرمت HDR10+ است که آن را به یک گوشی همه‌کاره برای فیلم‌برداری تبدیل می‌کند. سنسورهای ثانویه Ultrawide و Telemacro، اگرچه عالی و شگفت‌انگیز نیستند اما با توجه به قیمت قابل قبول هستند. همچنین دوربین جلویی با رزولوشن 16 مگاپیکسل برای عکاسی سلفی و تماس‌های ویدیویی عالی عمل می‌کند و با حفظ تعادل نوردهی مناسب، در شرایط نوری بالا عکس‌های خوبی می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: گران ترین گوشی موبایل جهان

نکات مهم در انتخاب بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین

دوربین یکی از قابلیت‌های بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است و مداوم در حال بهبود است. وقتی قصد دارید یک گوشی هوشمند با بهترین دوربین را انتخاب کنید به نکات زیر توجه کنید:

یک قاعده کلی این است که به دنبال گوشی هوشمندی با رزولوشن بیش از 3.2 مگاپیکسل باشید تا از یک دوربین نسبتاً خوب استفاده کنید. این رزولوشن برای گرفتن عکس‌هایی که می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذاری کافی است.

برای چاپ عکس با اندازه استاندارد 5x7 اینچ، نیاز به رزولوشن تصویر 3 مگاپیکسل دارید. اگر قصد دارید عکس‌هایی را در اندازه A4 چاپ کنید، به رزولوشن 9 مگاپیکسل نیاز دارید.

تصاویر با رزولوشن 8 مگاپیکسل به بهترین شکل روی صفحه نمایش تلویزیون قابل مشاهده هستند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیشرفته امروزی دارای دوربین‌هایی با رزولوشن بیش از 8 مگاپیکسل هستند. بنابراین بسته به نیاز و استفاده شما از عکس، رزولوشن مناسبی را انتخاب کنید.

لنز یکی از اجزای مهم هر دوربین است که وظیفه آن هدایت نور به سنسور دوربین می باشد. یک لنز با کیفیت عالی می‌تواند نور بیشتری را جمع آوری کرده و در نتیجه تصاویر واضح‌تری را ایجاد کند. بنابراین هنگام انتخاب گوشی هوشمند به کیفیت لنز نیز توجه کنید.

یکی از ویژگی‌های مهم در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند، بزرگنمایی است. علاوه بر زوم دیجیتال، برخی از دوربین‌ها دارای زوم اپتیکال هستند که به وسیله آن لنز دوربین به جلو و عقب حرکت کرده و بدون کاهش کیفیت تصاویر را بزرگنمایی می‌کند. برخی از گوشی‌های هوشمند دوربین دار، هم زوم دیجیتال و هم زوم اپتیکال را پشتیبانی می‌کنند تا بهترین نتیجه را در تصویربرداری فراهم کنند.

ویژگی‌های دیگری مانند فوکوس خودکار و لرزشگیر تصویر نیز برای بهبود کیفیت تصاویر بسیار مهم هستند. فلاش های LED به صورت رایج در بیشتر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شوند زیرا انرژی کمتری مصرف می‌کنند و قابلیت اعتماد بیشتری دارند. در مدل‌های بالا ممکن است فلاش زنون نیز استفاده شده باشد که بهترین کیفیت روشنایی را دارد اما مصرف باتری بیشتری هم دارد.

نرم‌افزارهای هوشمند تصویر نیز در دوربین‌های گوشی‌های هوشمند بهبود یافته‌اند. سازندگان در حال اضافه کردن ویژگی‌های پردازش تصویر به نرم‌افزارها هستند. به طور مثال ویژگی HDR (محدوده دینامیک بالا) به شما کمک می‌کند تا تصاویری با رنگ‌ها و جزئیات بیشتر و با سطوح شدت نور مناسب داشته باشید.

با در نظر گرفتن این ویژگی‌ها شما می‌توانید یک گوشی هوشمند با دوربین عالی را انتخاب کرده و عکس‌های با کیفیت و واضح‌تری بگیرید.

آیا دوربین شیائومی بهتر از دوربین سامسونگ است؟

بین دوربین‌های شیائومی و سامسونگ می‌توان گفت که هر دو برند در زمینه دوربین‌های گوشی خوب عمل کرده‌اند اما این بستگی به مدل و نسل محصولات هر برند دارد و نمی‌توان به طور کلی ادعا کرد که یک برند به طور یکسان بهتر از دیگری است.

شیائومی و سامسونگ در طراحی و توسعه ماژول‌های دوربین در گوشی‌هایشان تلاش کرده‌اند و به نظر می‌رسد کیفیت تصاویری که توسط دوربین‌های آن‌ها گرفته می‌شود نزدیک به یکدیگر است اما سامسونگ در زمینه فیلم‌برداری پیشتازتر بوده و امکانات بیشتری را در این زمینه ارائه می‌دهد.

بهترین گزینه‌های هر دو برند مانند گوشی S22 Ultra از سامسونگ و Mi 11 Ultra از شیائومی در زمینه دوربین عالی هستند و کیفیت بالایی را ارائه می‌کنند. با توجه به تفاوت‌های بسیار کم بین این دو برند، انتخاب بین آن‌ها بستگی به ترجیحات شما و نیازهای خاص شما دارد.

کدام گوشی شیائومی دارای بهترین دوربین سلفی است؟

گوشی شیائومی 12 پرو یکی از جدیدترین محصولات شیائومی است که  دارای یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در میان محصولات این برند است. این گوشی هوشمند دارای تنظیمات دوربین عالی است و به شما امکان عکاسی با جزئیات دقیق و با دامنه دینامیکی بالا را می‌دهد. همچنین قابلیت فیلم‌برداری در رزولوشن 4K نیز در این گوشی وجود دارد که برای ویدئوهای Vlog و TikToks عالی استفاده می‌شود. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که شیائومی 12 پرو دارای یکی از بهترین دوربین‌های سلفی در محصولات شیائومی است.